Advertisement

Responsive Advertisement

13 saveta za uspešan blog

Autor: Snežana Lukić http://blogsnelle.blogspot.com
blogger logo, blogger tutorial, blogger trix, blogger trick, blogger tips and tricks, blogger picture, blogger image, blogger logo image, blogger brend, google blogger, google reader, blogger template, blogger nice picture, blogger logo picture,

Kada sam odlučila da pišem blog, nisam znala mnogo o blogovanju i morala sam mnogo toga da pročitam, naučim i primenim u praksi. Čitajući o tehničkim detaljima, nisam mogla zaobići, a da ne pročitam i savete za vođenje bloga, koji su usmereni na privlačenje čitalaca.

Neke od njih sam prihvatila, a neki meni lično nisu bili važni. Evo nekoliko, koje skoro svi autori, koji o tome pišu, smatraju važnima, možda će biti važni i vama:


13 saveta za uspešan blog


Savet 1: Objavljivanje postova samo radnim danima


Savet se bazira na činjenici da svaki post ima neki odjek u društvenim mrežama: retviti u Twitter, lajk u Facebook, klik na dugme +1, kao i veze u drugim servisima. Te veze dopunski privlače posetioce iz društvenih mreža. U nizu slučajeva, kada je post veoma čitan, obično se na njega pojavljuju veze u drugim blogovima i forumima.

Savet 2. Podesite objavljivanje, tako da ono bude danju


Da bi se postigao maksimalni efekat od posta, treba ga publikovati u „pravilno“ doba dana. Tvrdi se da su najefikasnija vremena između 10 i 18h.

Zato, kada uveče napišete post, ne žurite da ga odmah publikujete, već programirajte objavljivanje za sledeći dan. Tako ćete dobiti maksimalni broj posetilaca, kao i veza sa društvenih mreža i sajtova.

Savet 3. Posle objavljivanja, delite vezu u drušvenim mrežama


Pošto ste post objavili, potrebno je da podelite vezu na njega u Twitter, Facebook, Google Buzz, Google+,...

Savet 4. Veze na slične postove u samom tekstu posta, ne pišite na početku, već pri kraju posta i najefikasnije je da to budu veze samo na jedan ili dva posta, koji su slični po temi.


Obrazloženje: uglavnom se ljudi posle pročitanog članka ne vraćaju na njegov početak i neće kliknuti na takve veze.

Savet 5. Pokušajte da pišete ili jasne, ili intrigantne naslove


Od naslova često zavisi da li će neko pročitati post. Zamislite da taj naslov, kao vezu, vidite u svom nalogu na nekoj društvenoj mreži. Da li bi vi kliknuli na njega? Da li bi se vama dopao? Da li bi vas zaintrigirao? Da li imate potrebu za takvim znanjem?

Savet 6. Uz dugmad socijalnih mreža, treba dodavati i njihove brojače


Brojači su potrebni da bi mogli da procenite efekat nekog posta u određenoj društvenoj mreži.

Savet 7. Veze na slične postove treba postaviti na kraju svakog posta. Nije preporučljivo više od 10 veza.


Spisak sa vezama treba da bude pri ruci odmah posle čitanja posta, tj. odmah posle kraja posta, a ne posle dugmadi za društvene mreže, reklama, vidžeta za Facebook i sl.

Savet 8. Post ilustrovati nekom slikom


Većina ljudi su vizuelni tipovi i mnogo veću pažnju privlači post sa slikom. Takođe, slika razbija monotoniju teksta i olakšava čitanje. I zato je poželjno postu dodati sliku koja odražava osnovnu misao ili temu članka.

Savet 9. Postaviti veze na svoj profil u društvenim mrežama na kraju svakog posta i pri vrhu bočne kolone


Npr. pri vrhu bočne kolone veze na profil u društvenim mrežama:

A posle svakog posta i dugmad za deljenje i veze na profil:

Pogledajte uputstvo kako da postavite dugmad za deljenje na kraju svakog posta.

Savet 10. Slike iz bloga treba čuvati na fotohostingu


To može biti PicasaWebAlbum ili Flickr ili... Za to postoje bar dva, dobra razlozi: prvo, sigurnije čuvanje, tj. slike će ređe nestajati iz vašeg bloga, drugo, vremenom te slike dospevaju u pretragu i onda će vam preko njih dolaziti dodatni posetioci na blog.

Savet 11. Jezik kojim se piše mora biti jednostavan, emocionalno obojen, bez skraćenica iz nečije struke i stranih jezika. Poželjno je da sam post bude krajnje subjektivan, jer većina ljudi ili traže novi pogled ili žele sa nekim da raspravljaju.


Ovaj savet je dat sa uporištem na komentare: tvrdi se da najveći broj komentara ima cilj da ukaže autoru da nije u pravu ili da on u nečemu greši.

Savet 12. Važno je od samog početka odrediti ključne oznake, da materijali na jednu temu ne bi dospevali u razne rubrike.


Pažljiv odnos ka tom pitanju daje blogu sistematičnost i čitaoci se onda lako snalaze u sadržaju.

Savet 13. Na kraju svakog posta se može dodavati nešto interesantno: kratak video, izreka, lepa misao, slika,...


Takav dodatak na blogu stvara utisak dobrodošlice i motiviše čitaoce da se ponovo vraćaju na blog, jer znaju da ih na kraju članka čeka nešto lepo i interesantno.

Želim vam uspešno eksperimentisanje u vođenju bloga.

Pročitajte i 5 stvari koje treba da ima vaš blog.

Постави коментар

2 Коментари

Анониман каже…
Hvala na savetima!
Marko каже…
A ja mislio da nam je bog objasnio kako se bloguje.

http://blog.iva-is.me/2012/11/02/10-blogerskih-zapovesti/