6 saveta za očuvanje vida, ako ste svaki dan ispred računara

Ukoliko vaš posao zahteva celodnevno sedenje ispred kompjutera, vreme je da preduzmete neke mere zaštite.

Kako sačuvati vid, ako ste svaki dan ispred računara
Kako sačuvati vid, ako ste svaki dan ispred računara


Osobe koje svakodnevno, po više sati, koriste računar imaju veće šanse da im oslabi vid i osete simptome onoga što lekari zovu ‘’Sindrom kompjuterskog vida’’. (eng.Computer Vision Syndrome (CVS)). 

Sindrom kompjuterskog vida je termin koji označava probleme vezane za vid koji se javljaju kod osoba koje provode više vremena ispred ekrana kompjutera. Svako ko u toku dana provodi više od tri sata ispred ekrana ima predispoziciju ga razvije.

Neki od simptoma mogu biti zamor očiju, dupli i povremeno zamagljen pogled, glavobolje, osetljivost na bljesak, slabiji vid na daljinu, slabije razaznavanje boja, problem da ponovo fokusirate pogled, suvoća i iritacija oka. Svaki od simptoma otežava rad i smanjuje produktivnost.

Probleme mogu da ublaže naočare za rad, kao i kapi za oči koje održavaju vlažnost. Ova pojava postaje sve češća u savremenom društvu zbog toga što je upotreba računara postala sastavni deo rada i života mnogih ljudi.

Pratite ovih 6 saveta, ukoliko želite da očuvate vid, odklonite ili izbegnete ove probleme:

1. Trepćite češće

Istraživanja navode da ljudi nedovoljno trepću kada su koncentrisani na ono što rade (pri radu sa kompjuterima učestalost treptanja smanjuje i do pet puta), što i dovodi do isušivanja oka I iritacije. Kako bi izbegli ove problem potrebno je da češće trepćete, a preporučuju se i kapi za oči (bez konzervansa) koje održavaju vlažnost, a možete ih naći u skoro svakoj apoteci.

2. Naočare za rad na kompjuteru

Naočare za rad na kompjuteru
Naočare za rad na kompjuteru

U prevenciji i smanjivanju problema dobro su se pokazale naočare posebno dizajnirane za rad na računaru. Njihova svrha je da smanje naprezanje i zamor očiju, odnosno da opuste očne mišiće i omoguće da duže radite bez posledica. Postoji dosta firmi koje proizvode ovakve naočare, ali su samo neke dostupne kod nas. Jedne od takvih su CE iz Velike Britanije (http://computer-eyewear.com) , a kod nas se mogu kupiti preko sajta http://naocarezakompjuter.com.

3. Menjajte fokus

Konstantno gledanje u monitor dovodi do zamora vaših očiju, zbog toga trebate raditi vežbe menjanja fokusa npr. vežba 10-3-10 koja podrazumeva da nakon svakih 10minuta pogledate u predmet udaljen minimum 3 metara i držite pogled na tom predmetu 10 sekundi. U tome vam može pomoći i dodatak za vaš internet pregledač (Eyecare za Chrome i Take a break za Mozilu) koji će vas obaveštavati na svakih 10 min, da uradite vežbu.

4. Nemojte raditi za računarom u mraku.

Prostorija uvek mora biti dobro osvetljena. Ako radite za računarom u mraku, to oštećuje vaš periferni vid. Kompjuter nikada ne treba da bude jedini ni najjači izvor svetlosti u prostoriji.

5. Pravilno postavite monitor

Monitor vašeg kompjutera trebalo bi da bude postavljen na udaljenosti jednakoj dužini vaše ruke, tačno ispred vas, a ne sa strane i da centar monitora bude ispod nivoa vaših očiju.

6. Hidroterapija

Napunite dve posude vodom. U jednoj treba biti vrela voda (ali ne i prevruća), a u drugoj voda sa ledom. U svaku posudu stavite čistu krpu ili peškirić. Prvo uzmite peškirić iz vruće vode, iscedite ga i stavite na oči i držite 30 sekundi. Onda to uradite sa peškirićem iz vode sa ledom. Smenjujte peškiriće i ponavljajte postupak.

1 коментар:

Komentari će biti pregledani pre objavljivanja.

MIlan Stanojevic. Copyright Blog Jaka Šifra 2010. - 2015. Омогућава Blogger.