Toyota je razvila bezbednosni sistem, koji ima mogućnost da automatski zaustavi vozilo neposredno pre sudara sa pešakom.
Ovaj novi sistem je zasnovan na postojećoj tehnologiji za detektovanje sudara koja se već primenjuje u nekim vozilima, ali ovaj savremeniji sistem bi trebalo da se pojavi u bliskoj budućnosti.
Toyotin novi sistem, za koji kompanija tvrdi da je prvi te vrste u svetu, upotrebljava radar koji koristi ekstremno niske frekvencije talasa i stereo kameru koja neprestano prati šta se događa ispred vozila.
Na demonstraciji sistema u jednom od Toyotinih centara u Japanu novinari su imali priliku da voze automobil opremljen ovom tehnologijom prema lutki koja je postavljena na putu.
Vozači su vozili brzinom od 40 kilometara na sat pravo prema lutki koja je predstavljala pešaka. Kada je sistem detektovao lutku (pešaka), prvo se začuo zvuk upozorenja, koji označava mogućnost sudara. Trenutak kasnije, kada promena brzine ili pravca kretanja nije detektovana, sistem se pripremao da zaustavi vozilo.
Potom, dok se automobil velikom brzinom približavao lutki, kočnice su se automatski aktivirale, a sigurnosni pojasevi zategli. Uz blagu škripu guma, automobil se zaustavio nekoliko metara ispred lutke.
Ova tehnologija je samo jedna od nekoliko na kojima Toyota radi ne bi li vožnju automobila učinila bezbednijom.
U drugoj zgradi kompleksa koji se nalazi u podnožju planine Fudži, Toyota ima jedan od najnaprednijih simulatora vožnje na svetu. On se sastoji od automobila koji je pričvršćen za platformu koja je odignuta od zemlje, a cela konstrukcija se nalazi pod plastičnom kupolom, povezana sa računarima koji prate svaki detalj ponašanja automobila.
Unutar kupole, računar generiše sliku koja se projektuje na celu površinu kupole, na kojoj su prikazani putevi i gradovi, što nudi vozački doživljaj koji je znatno realističniji od bilo koje video igre. Proizvedena okružujuća buka i vibracije koje stvara računar doprinose osećaju sedenja u pravom automobilu ali to nije ono što ga čini veoma posebnim.
Celokupna platforma na kojoj se nalazi simulator može se pomerati 20 metara ulevo ili udesno i 35 metara unapred, odnosno unazad. To znači da vozač može da iskusi sile kao u slučaju vožnje pravog automobila. Toyota koristi ovu lokaciju za simuliranje različitih uslova i situacija sa različitim vozačima kako bi prikupila podatke o tome kako različiti ljudi reaguju kada se nalaze za volanom.
Oko 1.200.000 ljudi strada u saobraćajnim nesrećama svake godine, navodi Svetska zdravstvena organizacija. Očekuje se da broj žrtava na drumovima poraste za dve trećine u sledećih deset godina u skladu s porastom broja automobila u svetu.
Tehnologije kao što je sistem za detekciju pešaka služe da učine vožnju sigurnijom i približe Toyotu ka svom ambicioznom cilju - bez žrtava na drumovima. (M.S.)
Potom, dok se automobil velikom brzinom približavao lutki, kočnice su se automatski aktivirale, a sigurnosni pojasevi zategli. Uz blagu škripu guma, automobil se zaustavio nekoliko metara ispred lutke.
Ova tehnologija je samo jedna od nekoliko na kojima Toyota radi ne bi li vožnju automobila učinila bezbednijom.
U drugoj zgradi kompleksa koji se nalazi u podnožju planine Fudži, Toyota ima jedan od najnaprednijih simulatora vožnje na svetu. On se sastoji od automobila koji je pričvršćen za platformu koja je odignuta od zemlje, a cela konstrukcija se nalazi pod plastičnom kupolom, povezana sa računarima koji prate svaki detalj ponašanja automobila.
Unutar kupole, računar generiše sliku koja se projektuje na celu površinu kupole, na kojoj su prikazani putevi i gradovi, što nudi vozački doživljaj koji je znatno realističniji od bilo koje video igre. Proizvedena okružujuća buka i vibracije koje stvara računar doprinose osećaju sedenja u pravom automobilu ali to nije ono što ga čini veoma posebnim.
Celokupna platforma na kojoj se nalazi simulator može se pomerati 20 metara ulevo ili udesno i 35 metara unapred, odnosno unazad. To znači da vozač može da iskusi sile kao u slučaju vožnje pravog automobila. Toyota koristi ovu lokaciju za simuliranje različitih uslova i situacija sa različitim vozačima kako bi prikupila podatke o tome kako različiti ljudi reaguju kada se nalaze za volanom.
Oko 1.200.000 ljudi strada u saobraćajnim nesrećama svake godine, navodi Svetska zdravstvena organizacija. Očekuje se da broj žrtava na drumovima poraste za dve trećine u sledećih deset godina u skladu s porastom broja automobila u svetu.
Tehnologije kao što je sistem za detekciju pešaka služe da učine vožnju sigurnijom i približe Toyotu ka svom ambicioznom cilju - bez žrtava na drumovima. (M.S.)
Izvor: www.mikro.rs
Pogledajte kako možete da pratite ovaj blog.
0 Коментари