Advertisement

Responsive Advertisement

Forme pisanja poslovnog pisma: Blok i zupčasta

Pogledajte pravila pisanja poslovnog pisma. Detaljnije ćemo opisati blok i zupčastu formu poslovnog pisma, kao i pravila oblikovanja koja ovde važe.

Forme pisanja poslovnog pisma


Kako napisati formalno poslovno pismo

 
Pogledajte pravila pisanja formalnog poslovnog pisma, forme koje postoje kao i njihova pravila. Ukoliko poslovno pismo šaljete poštom, na izbor forme će uticati i koverta koju koristite. Za koverte sa "prozorčićem" na desnoj strani, pogodnija je kombinovna forma, jer se naziv i adresa primaoca nalaze u desnom uglu. Za koverte sa prozorčićem na levoj strani, više odgovara blok forma. Meni je lično, blok forma najlepša i najpreglednija, pa je zbog toga i najčešće koristim.
 
Iako su poslovna pisma sada uglavnom zamenjena email komunikacijom, povremeno se i dalje koriste uglavnom prilikom obraćanja nekoj državnoj instituciji. Međutim, poznavanje ovih pravila se može koristiti i prilikom pisanja emaila, 

Blok forma poslovnog pisma

Ova forma podrazumeva da pasusi počinju u istoj ravni i da se između pasusa pravi jedan red razmaka. Podaci o primaocu su takođe u istoj ravni sa pasusima i nalaze sa leve strane. 

Evo jednog primera kako bi to trebalo da izgleda, primer iz srednje ekonomske:

Blok forma, primer, slika, kako da, poslovno pismo, izgledaPrimer, poslovna pisma, blok forma, primer, slika, kako da


Zupčasta forma poslovnog pisma

Za razliku od blok forme, u zupčastoj formi pasusi ne počinju od početka stranice već se početak malo uvlači (4 razmaka), a novi pasusi se nastavljaju odmah jedan ispod drugog, bez reda razmaka kao što je bio slučaj u blok formi.
 
Podaci o primaocu se u ovj formi pišu na sredini stranice.



Zupčasta forma poslovnog pisma

Kombinovana forma poslovnog pisma

 
Ovo je modifikovana blok forma, koriste se ista pravila kao i kod blok forme, razdvajanje pasusa praznim redom. Jedina je razlika što se podaci primaoca, kao i potpis pošiljaoca stavljaju u desni deo stranice.
 

Slobodna forma pisanja poslovnog pisma

 
U slobodnoj formi, se nije potrebno strogo pridržavati svih pravila, jer se raspored elemenata može menjati, ali tako da bude jasno, pregledno i uredno, sa svim neophodnim elementima.


Постави коментар

11 Коментари

Анониман каже…
Zanimljivo....:D
Milos каже…
Nisam znao ova pravila, mada sam nesvesno pisao u (sada znam) blok formi.
Unknown каже…
E kako da napisem blok formu u roku to mi je za skolu za sutra pa ako moze odg
Unknown каже…
E kako da napisem blok formu u roku to mi je za skolu za sutra pa ako moze odg
Koliko vidim, i na drugoj slici prikazana je blok forma. Ne vide se uvučen prvi red u pasusu i pasusi su razdvojeni razmakom...
Milan Stanojevic каже…
Jeste....ispravio sam....sad je OK
Unknown каже…
Treba mi slika kombinovane forme hitno.... Hvala unapred
Unknown каже…
Da li mozete da mi posaljete link za tu kombinovanu formu posto mi treba za skolu?
Unknown каже…
Da li mozete da mi posaljete link za tu kombinovanu formu posto mi treba za skolu?
Анониман каже…
Hvala......
Анониман каже…
Zanimljiv i koristan članak.