http://jakasifra.blogspot.com/ - Klasičnim lozinkama dolazi kraj! Koristiće se otisak prsta umesto lozinke.
U ovako informatizovanom svetu svi smo vlasnici barem jedne, a verovatno
i više lozinki koje bi idealno trebale biti teške za nasumično
pogoditi, a istovremeno uobičajenom ljudskom mozgu lagane za pamćenje.
Ove dve stvari su uglavnom direktno suprotstavljene, pa je tako lozinka teška za provaliti obično neka tipa yAzfgrt3GGH, a ona laka za zapamtiti je pre tipa Pera, Milica, 123(456) ili lozinka, koje su sve – pogađate – lake za provaliti.
Ove dve stvari su uglavnom direktno suprotstavljene, pa je tako lozinka teška za provaliti obično neka tipa yAzfgrt3GGH, a ona laka za zapamtiti je pre tipa Pera, Milica, 123(456) ili lozinka, koje su sve – pogađate – lake za provaliti.
Rešenje je biometrijska lozinka – bilo da se radi o lozinki putem glasa, otisku prsta, analizi tipkanja ili nečem drugom. U filmovima su one uobičajene već decenijama, ali su u stvarnosti relativno retke, premda već imamo i tastature i laptopove s ugrađenim čitačima otiska prsta.
Sve ovo će se vrlo brzo promeniti, već krajem ove i iduće godine, tvrdi direktor PayPal-a Dejvid Markus u izjavi za BBC.
- Želimo da se maknemo od lozinki i prebacimo se na čitače otisaka prstiju ugrađene u mobilne telefone. Već krajem godine videćete ovu pojavu, a masovnije od početka iduće godine."
Deo je to programa Fido Alliancea, kojeg su osnivači baš PayPal i Lenovo (uz druge, manje kompanije), a koji propagira online autentifikaciju čitanjem otiska prsta ili korišćenjem autentikacijskog tokena kojeg svako nosi sa sobom.
Problem lozinki je ključan za PayPal koji je prošle godine imao 145 milijardi dolara prometa, od čega je 10% kupovina bilo obavljeno s ručnih uređaja.
Sve ovo će se vrlo brzo promeniti, već krajem ove i iduće godine, tvrdi direktor PayPal-a Dejvid Markus u izjavi za BBC.
- Želimo da se maknemo od lozinki i prebacimo se na čitače otisaka prstiju ugrađene u mobilne telefone. Već krajem godine videćete ovu pojavu, a masovnije od početka iduće godine."
Deo je to programa Fido Alliancea, kojeg su osnivači baš PayPal i Lenovo (uz druge, manje kompanije), a koji propagira online autentifikaciju čitanjem otiska prsta ili korišćenjem autentikacijskog tokena kojeg svako nosi sa sobom.
Problem lozinki je ključan za PayPal koji je prošle godine imao 145 milijardi dolara prometa, od čega je 10% kupovina bilo obavljeno s ručnih uređaja.
Izvor: Economy.rs
Pogledajte kako možete da pratite ovaj blog
0 Коментари