Advertisement

Responsive Advertisement

Kako možete besplatno reklamirati vaš blog?

Blog Jaka Šifra - U ovom tekstu ću pisati o tome na kojim društvenim mrežama možete podeliti vaš blog post nakon objavljivanja, a u nekom narednom periodu ću opisati i neke druge načine za reklamiranje vašeg bloga, zato nas pratite na društvenim mrežama i prijavite sa na ovu email listu za bloggere.

Besplatno reklamiranje blog posta nakon objavljivanja
Kako možete besplatno reklamirati vaš blog?
Često sam na blogu objavljivao uputstva za blogere, čak sam napisao i kompletno uputstvo za Blogger koje pomaže blogerima u njihovim početnim koracima prilikom pravljenja i optimizacije bloga. Međutim, problemi često nastaju posle objavljivanja prvih tekstova na blogu, jer mnogi ne znaju kako i gde reklamirati svoje postove.

Na kojim društvenim mrežama treba podeliti blog post nakon objavljivanja?


Pre nego što počnemo želim da naglasim da je svaka društvena mreža jedinstvena, tako da pristup morate prilagoditi društvenoj mreži. 

Aktivnost na društvenim mrežama je postala veoma bitna za poziciju vašeg bloga na Google-u, tako da je poželjno da na blogu dodate dugmiće za deljenje na društvenim mrežama.

1. Facebook


Kada kažemo "društvene mreže" prvo pomislimo na Facebook. Facebook je najpopularnija društvena mreža, koja može biti značajan izvor posetilaca vašeg bloga, ukoliko ga koristite na pravilan način. 


- Objave na Facebook grupama - Na Facebook-u možete pronaći grupe iz oblasti o kojoj pišete, gde već postoji određeni broj članova, tako da sa njima možete podeliti vaš blog post. Dovoljno je da u Facebook pretrazi unesete određenu ključnu reč i da odaberete "Groups" i dobićete listu grupa kojima se možete pridružiti (npr. Blogeri).

Možete napraviti i sopstvenu grupu, gde možete okupiti ljude koje interesuje ono što pišete, možete komunicirati sa njima i dobijati ideje za nove blog postove.

Savet: Nemojte nasumično dodavati svoje prijatelje u grupu koju ste napravili, jer je cilj da okupite ljude koje zanima ono što pišete i koji će kliknuti na link koji objavite, a ne da smarate vaše prijatelje koje to ne zanima.
- Objave na ličnom profilu - Iako mnogi ne vole da objavljuju blog postove na svom ličnom profilu (i ja spadam u tu grupu), to može biti značajan izvor poseta za vaš blog.

Savet: Možete koristiti i neki od alata za skraćivanje linkova, pa da na taj način pratite koliko je ljudi kliknulo na vašu objavu.

- Objave na Facebook stranici - Nakon pravljenja bloga, gotovo je obavezno da napravite i svoju Facebook stranicu gde možete objavljivati vaše linkove. Možda, u početku, ove objave neće imati nekog velikog efekta, dok ne dobijete više lajkova, ali svakako da od početka morate graditi vašu zajednicu na Facebook-u, koja kasnije može postati vaš glavni izvor posetilaca (pogledajte i savete za veću interakciju na Facebook stranicama).
Savet: Nemojte nasumično objavljivati svoj link u komentarima popularnih Facebook stranica, jer samo možete biti banovani.

2. Twitter

Twitter takođe može biti veoma značajan izvor posetilaca vašeg bloga. Poželjno je da napravite poseban twitter nalog za vaš blog, ali svakako treba objavljivati postove i na svom ličnom nalogu.

Mnogi ne znaju da koriste twitter, pa ću ove izneti samo neke smernice:
- Izbegavajte greške koje sam opisao u tekstu - deset razloga zašto vas neće pratiti na twitteru 
- Komunicirajte sa vašim pratiocima,  
- Objavljujte i neke tvitove koji nisu vezani za vaš blog,  
- Fejvujte i RT zanimljive tvitove, 
- Napravite liste "uticajnih" iz oblasti o kojoj pišete,
- Koristite hashtag-ove.

3. Google Plus

Google plus je jedna od najvećih društvenih mreža, ali većina korisnika nije preterano aktivna. Međutim, Google Plus može biti važan izvor posetilaca vašeg bloga, a od velikog je značaja i za vašu poziciju na google pretraživaču.

Na Google plus-u je aktivan veliki broj blogera, tako da se preko ove društvene mreže možete povezati sa mnogim blogerima, dobiti ideje za nove blog postove i saznati nešto novo.

Smernice za korišćenje Google Plus-a:


- Koristite Hashtag-ove,
- Nemojte deliti samo svoje linkove na Google Plus-u, podelite sa vašim pratiocima i neku zanimljivu sliku, video ili neki zanimljiv link,
- Komunicirajte sa svojim pratiocima, dodajte "plus" njihovim postovima...
- Pridružite se Google Plus zajednicama gde možete podeliti svoje linkove,
- Ciljajte vaše objave, na Google Plusu možete dodati ljude u različite krugove na osnovu njihovog interesovanja, to vam olakšava da postove podelite samo sa određenim krugovima.
Savet:
- Nemojte deliti isti tekst sa linkom na svim zajednicama odjednom jer će vas Google prepoznati kao spamera,
- Nemojte smarati samo svojim objavama, uključite se u zajednicu, ostavite komentare, pluseve itd.

4. Pinterest

Pinterest je društvena mreža za razmenu grafičkih elemenata sa dominantnom ženskom publikom tako da je idealna društvena mreža za fashion i food blogere, fotografe, turističke agencije i sl. ali je i ostali trebaju koristiti, jer može imati uticaja na vašu poziciju na googlu.

Smernice za korišćenje Pinterest-a:

- Napravite zanimljive board-e sa dobrim opisom,
- Dodajte pinove tj. slike tako što ćete dodati URL na kome se nalazi željena slika (vodite računa i o opisu slike), na taj način dobijate link ka vašem blogu,
- Dodajte hashtag-ove,
- Potrudite se da vaše fotografije izgledaju dobro, u tome vam mogu pomoći i neki od online alata za obradu fotografija,
- Pinujte i zanimljive fotografije koje nisu na vašem blogu.

5. Instagram

Za razliku od ostalih društvenih mreža na ovoj listi, na Instagramu ne možete ostavljati klikabilne linkove u opisu vaše fotografije, pa da na taj način dobijate posetioce. Međutim, link možete ostaviti u opisu vašeg profila, pa ako vam je sadržaj koji postavljate zanimljiv ljudi će pronaći način da posete vaš blog.

Možete koristiti i određene alate za pravljenje slika sa citatom, koje povremeno možete objavljivati na vašem Instagram nalogu.

Na Instagramu su najbitniji hashtag-ovi, ali za razliku od ostalih društvenih mreža gde se obično ostavlja po nekoliko, ovde se često koristi veći  broj hashtagova. Najpopularnije hashtagove možete pronaći klikom OVDE, naravno koristite samo relevantne hashtag-ove.

Za Instagram nemam neke posebne savete, osim da morate biti kreativni ukoliko želite neke rezultate.

6. LinkedIn

LinkedIn je poslovna društvena mreža, tako da svoj nastup morate prilagoditi ljudima koji ga koriste. Vaše postove možete postavljati na vašem profilu ili u grupama u kojima ste se prijavili ili koje ste otvorili.

Prijavite se u grupe koje okupljaju ljude iz vaše oblasti i podelite sa njima svoja znanja kroz blog postove. Na taj način pored poseta vašem blogu, možda možete dobiti i neku ponudu za posao.

7. YouTube

Video sadržaj postaje veoma važan, tako da je poželjno da neke vaše blog postove pretvorite u video. YouTube pruža mogućnost da povežete vaš kanal i blog, tako da link ka blogu možete postavljati i u vedeo snimcima (napomene u video snimcima). Osim toga, u opisu videa možete ostaviti link ka vašem blog postu.

Za pravljenje vašeg videa ne morate posedovati neka posebna znanja, možete jednostavnu PowerPoint prezentaciju pertvoriti u video ili da direktno preko YouTube-a napravite video - https://www.youtube.com/editor

Za snimanje ekrana koristim program "Camtasia".
Ovo je samo prvi deo teksta, ukoliko želite da pročitate nastavak, ali i druge tekstove o blogu, marketingu na društvenim mrežama, optimizaciji za pretraživače, zaradi od bloga itd. popunite ovu forumu:


Prijavite se na našu email listu

* indicates required











Постави коментар

2 Коментари

styleforsmile каже…
Odličan post! Posebno ovo za Facebook grupe. Hvala :)
Jezicak каже…
Hvala na korisnom tekstu!